Didaktika test
První zadání:
- Napsat rozdíly mezi deduktivní a analyticko deduktivní metodou. A jejich nach a vorteile
- Metode bei gramatickpräsentation + Nachteile und vorteile
- Projektunterricht a příklady 3
- Jmenovat a charakterizovat Lesestrategien
- Jmenovat všechny možnosti Wortschatzpräsentation
- übungstypen bei Hörverstehen a u každého jmenovat příklad
- konkrete übungen zum Wortschatzfestugung jmenovat 6 příkladů
- Pojmy. Didaktik, Interferenz, Interkulturelle Ansaz, patern drill, potentionelle Wortschatz, komunikative Kompetent, gemeinsame europäische Ferefenzrahmen für Sprachen.
Čtvrté zadání:
- Napsat rozdíly mezi deduktivní a analyticko deduktivní metodou. A jejich nach a vorteile
- Pojmy: Didaktik, Verstehendegrammatik, Kommunikative Kompetenz, gemeinsame europäische referenzrahmen der Sprache, interferenz, patern drill, potentionele Wortschatz
- Projektunterricht a příklady 2 pro krátký čas skupinu A2
- Použití her v FSU – min 6 pinktů
- Jmenovat alle Möglichkeiten Wortschatzpräsantation
- Übungstypen bei Spreche a u každého min 3 příklady
- Jmenovat a charakterizovat strategie u Hören
- Jmenovat 2 principy Ausspracheschulung a jeden podrobně popsat
Druhé zadání:
- suprasegmentale, portfolio,didak, induktive methode, Spiel mit der Sprache, Kom. Kompetenz, Sprachmittel
- Übungstypologie für Fixation oder Anwendun des Wortschatzes (7 Beispiele)
- 2 prinzipien der Ausprache
- Spiele - Warum? 5 Beispile
- Projektunterricht - mittelfristig ( 3 Beispile)
- Analytisch-deduktive Methode für Erklärung des 4. Falls
- Übungstypologie des Sprechens
Páté zadání:
- Induktive a deduktive methode – klady a zápory, char.
- Arten diktaten + charakterizovat
- Projektunterricht – char v bodech
- Kompensationsstratefien bei Sprachfertigkeit Sprechen – min 4
- Übungs typ. U Hören a u každé 4 př.
- Možnosti presentace Wörtschatz
- Welche Eigenstaften sollen didaktisme Spiele?
- Jmenovat a charakterizovat Lesenstrategien
- Pojmy – gramatik, princip der intergration bei Ausspracheschulung, Interferenz, Sprachportfolio, Spiele durch Sprache, něco (asi Metoda) im weite Sinn,
Předcházející:
- GÜM, KM- vyhody a nevyhody (a co se nyní uprednostnuje)
- kom. Kompetenz a 3 Dimensionen
- Plannung vor dem Unterricht
- Lehrwerke (dle ceho vybira ucitel ucebnice?)
- Sprachmittel a Sprachfertigkeiten (Übungsarten a Übungstypologie k tomu)
- casto chce vysvetlit a vyjmenovat zpusoby, jak muzes vysvetlovat zakum slovicka
- jeji oblibeny - Ausspracheschulung
- pak je tam vzdycky cviceni na vysvetleni pojmu (napr. Sugestopedie-to nevim co je, tak si to zjisteme! a Europäischer Referenzrahmen)
Třetí verze písemky z didaktiky
1-Videoeinsatz + 3 příklady
2-Fehler, positive a negative psychologische Aspekte der Fehler
3-Testaufgaben
4-Performance + Kompetence Fehler
5-CD Roms, webseiten
6-Autonomes Lernen
7-Sprachmitteln+Sprachfertigkeiten
8-Vysvětlit pojmy, některé jsou stejné, ale my jsme tam měli ještě Close-test, suprasegmentale Erscheinungen
9-Sozialformen
10-přiradit cil, metodu a látku
Další verze písemky z didaktiky
1) Suggestopaedie - popsat několika větami
2) Sprachmittel, Sprachfertigkeiten - vyjmenovat, seřadit do tabulky
3) Funktionen der Medien im FSU - 4
4) Begriff: potentioneller Wortschatz, Psycholinguistik, Methode im weitem + engerem Sinne, intensives Hoeren
5) Praktická - Ziel, Stoff, Methode - přiřadit
6) Odborný text: názor na chyby dříve a teď, pojem Fehler podle Kleppin - vysvětlit
7) Leistungsmessung - formell und informell
8) Gueterkriterien - Objektivitaet, Variabilitaet, Reliabilitaet
9) Projektunterricht - fáze - 4
10) Unterrichtsphasen - 4
Didaktika NJ IV. - v písemce bylo:
1. praktická: poznat: Methode, Stoff, Ziel
2. Testaufgaben + ke každému 2 příklady
3. Text o Fehler – vyjádřit se
4. vysvětlit: Kompetenzfehler, Performanzfehler,Schreiben als Mittel, Interferenz,
das induktive Verfahren
5. Sprachmittel + Sprachfertigkeiten – vyjmenovat, doplnit tabulku,
6. Imitierendes Sprechen
7. 3 Webseiten + 3 CD-Roms
8. Videokassetten + bei jeder Phase 3 Übungen
9. Sozialformen + bei jeder Phase 2 Übungen
10. Autonomes Lernen
Didaktika NJ III. co bylo v písemce - Verze A: Nejedná se o přesné zadání, spíš o to, co si pamatuji, že tam bylo.
- bylo 6 otázek, poslední praktická
- Landeskunde - doplnit tabulku, která je v zápiscích hned na začátku - Kognitiver Ansatz, Kommunikativer Ansatz, Interkulltureler Ansatz - jaké to má Ziele a Inhalte
- Byly tam také ty články, které jsme dělali v seminářích: Co je to interkulturelle Dimension?
- Vysvětli pojmy Hermeneutik a Rezeptionsästhetik. Proč jsou pro Literaturdidaktik důležité?
- Literarische Gattungen (Textformen) - jaké jsou druhy a ke každému uvést tři příklady
- Spiel - charakterizovat, co to je, popsat didaktische Begründungen
- praktická otázka - šlo o didaktisch-methodische Schritte v Literaturdidaktik - každý dostal papír z pohádkou, která byla didakticky zpracovaná. V otázce byly uvedeny 4 fáze práce s textem, ke kterým se měly přiřadit jednotlivé didaktické kroky uvedené u pohádky. Jedna fáze tam chyběla ( v tomto případě ta první (tedy, alespoň podle mě)), úkolem bylo přijít na to, která chybí a vymyslet si ji.